5/5 - (10 امتیاز)
تصفیه فاضلاب خانگی

تصفیه فاضلاب خانگی ، به تصفیه هر نوع آبی که توسط انسان تحت تأثیر قرار گرفته و کیفیتش تغییر پیدا کرده است، گفته می‌شود. فاضلاب خانگی شامل خروجی دستشویی، استحمام، شستشوی ظروف و البسه و غیره می‌شود که شامل کلی فرم‌ها، BOD و COD می باشد. این نوع فاضلاب که فاضلاب بهداشتی نیز نام دارد، در انواع فاضلاب‌ها به چشم می‌خورد و تصفیه‌ی آن به طور معمول در همه‌ی طراحی‌ها در نظر گرفته می‌شود.

سیستم تصفیه فاضلاب خانگی مورد نظر، چون در محل نصب می‌شود، احتیاج به لوله کشی و تجهیزات خاصی مانند بقیه‌ی سیستم‌های فاضلاب ندارد. خروجی آن نیز به حد مطلوبی تصفیه شده که می‌توان از آن در محل، برای مصارفی مانند کشاورزی، آبیاری گیاهان استفاده نمود.

با توجه به کمبود آب شرب در دسترس، نیاز مبرمی به تصفیه فاضلاب‌های خانگی، مخصوصاً در جمعیت‌های پراکنده و دور از شبکه فاضلاب احساس می‌شود. به خاطر همین امر، سیستم‌های تصفیه فاضلاب خانگی  به صورت پیش ساخته طراحی می‌شوند که قابلیت حمل و نقل و نصب آسانی دارند.

تفاوت فاضلاب خانگی با فاضلاب‌های صنعتی و بیمارستانی، به دلیل سادگی در طراحی و نصب، هزینه‌ی نسبتاً پایینی دارد.

 

سیستم تصفیه فاضلاب خانگی

در سیستم تصفیه فاضلاب، با توجه به تقاضا و دبی فاضلاب، معمولاً یکدستگاه تصفیه فاضلاب استفاده می‌شود که از فرآیند هوازی بهره می‌برد، که کاملا بدون بو می باشد. یکی از نکات مثبت این سیستم، امکان نصب آن در زیر زمین است. و امکان استفاده از فضای روی زمین را می‌دهد، مخصوصاً برای موقعیت‌هایی که فضای کاربری محدود است.

سیستم تصفیه فاضلاب خانگی، یک تصفیه خانه از پیش مهندسی شده و پیش ساخته می‌باشد که می‌توان آن را برای تصفیه 1 تا 1000 متر معکب فاضلاب در روز طراحی نمود. در این سیستم، تکنولوژی فرانسوی به کار رفته که با وجود استفاده از اجزای داخلی غیر قابل تجزیه، دوام و ماندگاری بیشتر و همچنین امکان نصب و راه‌اندازی بسیار سریع را به وجود آورده است. مهمترین مزیت این سیستم طراحی ساده، هزینه کم بهره‌برداری و نگه‌داری می‌باشد.

پکیج تصفیه فاضلاب خانگی جهت خانه های مسکونی ، باغ ها و ویلاها ، هتل ها و پادگانها و رستورانها به کار می رود

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب خانگی

  • سبک بودن به منظور حمل و نقل و نصب آسان
  • پیش ساخته و از پیش مهندسی شده، آماده‌ی نصب
  • بهره برداری آسان و بی‌نیازی از استخدام افراد متخصص
  • هزینه‌ی تعمیر و نگهداری پایین به نسبت بقیه تصفیه خانه‌ها
  • امکان استفاده ی مجدد پساب خروجی برای مصارف گوناگون
  • خروجی مطابق با استاندارد و نیاز کارفرما و رفع خطر موجود برای سلامت انسان و محیط زیست
  • امکان نصب زیر زمینی که از نظر کاربری زمین و بحث پدافند عامل حائز اهمیت می‌باشد.

شرکت آب نیک پویان دارای رزومه متعدد در زمینه ی تصفیه فاضلاب خانگی و مسکونی از جمله ویلاها و آپارتمان ها و شهرک های مسکونی می باشد.

برای مشاهده ی پروژه های انجام شده اینجا را کلیک نمایید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط