4.9/5 - (10 امتیاز)
تصفیه فاضلاب کارخانجات مواد غذایی
تصفیه خانه کارخانه چای گلستان

 

تصفیه فاضلاب کارخانجات تولید انواع مواد غذایی

اهمیت تصفیه فاضلاب کارخانجات مواد غذایی در این است که فاضلاب های این کارخانجات اغلب حاوی درصد بالایی از نیترات است. نیترات یکی از عوامل مفید در پروش گیاهان و ماهیان پرورشی محسوب می شود.ولی ورود بی رویه نیترات به زمین های کشاورزی و مناطق سرسبز طبیعی موجود در اطراف کارخانجات مواد غذایی باعث میشود که گیاهان و حیوانات پرورشی و طبیعی موجود در این زمین ها آسیب ببینند و دچار مرگ و میر شوند. فاضلاب های کارخانجات مواد غذایی علاوه بر نیترات میتواند حاوی سموم و مواد صنعتی باشد . این مواد صنعتی و یا سموم طبیعتا باعث آسیب های جبران ناپذیری به طبیعت اطراف کارخانجات مواد غذایی وارد می کند.

سیستم های تصفیه فاضلاب داخلی و یا خارجی ؟

در ساخت تصفیه فاضلاب کارخانجات مواد غذایی باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

بیشتر مشتریان ما اولین سوالی که از ما دارند این است که آیا سیستم های تصفیه فاضلاب تولید و تهیه شده خارجی است و یا ایرانی وقتی علت این سوال را جویا میشویم از کیفیت محصولات خارجی سخن بمیان می آید.

تصفیه فاضلاب کارخانجات مواد غذایی در کشورهایی مثل آلمان و آمریکا قدمت بیشتری از ایران دارد و این قدمت موجب شده است که از نظر تکنولوژی هم از سیستم های تصویه فاضلاب ساخته شده در ایران برتر باشند. ولی این تمام موضوع نیست برای تصفیه فاضلاب گام های را باید برداشت که همگی باید با دقت انتخاب شوند ، در برخی سیستم های تصفیه فاضلاب بجای استفاده از مواد شیمیایی از مواد طبیعی و یا حتی باکتری های زنده استفاده میشود. حتما همه شما شنیده اید که در قدیمی ترین تصفیه خانه فاضلاب ایران در چاغازنبیل در استان خوزستان  در فاضلاب روده گاو می انداختند تا تصفیه شود . روده گاو حاوی باکتری های زنده ای است که میتواند براحتی مواد آلی و مخصوصا مواد آلی سرشار از نیتروژن را شکسته و به این ترتیب فاضلاب را از وجود این مواد تصفیه کند. هنگامیکه با چنین سیستم هایی برای تصفیه فاضلاب کارخانجات مواد غذایی روبرو هستیم باید بدانم که این باکتری ها اگر از کشور دیگری وارد شده باشند ممکن است اصلا نتوانند در کشور ما زنده بمانند و خود را با شرایط جدید دما و غیره مطابقت بدهند . بنابراین قبل از انتخاب یک سیستم تصفیه فاضلاب با مشاوران ما تماس گرفته و اطلاعات کامل را کسب کنید.

سیستم تصفیه فاضلاب کارخانجات مواد غذایی باید چند مرحله ای باشد ؟

گاهی اشخاصی به ما مراجعه کرده و از تعداد مراحل تصفیه سیستم های فاضلاب سوال می کنند. اساسا سیستم ها تصفیه فاضلاب دو فاز اصلی دارند ، فاز اول حذف مواد فیزیکی موجود در فاضلاب مانند تکه های غذا و غیره فاز دوم تصفیه شیمیایی فاضلاب . در سیستم های مختلف این فازها میتواند شامل مراحل مختلفی باشد و تهیه و تنظیم این مراحل تنها بعد از بررسی های کارشناسانه ممکن است . بنابراین اگر میخواهید سیستم تصفیه فاضلابی برای کارخانه خود داشته باشید که کمترین هزینه و بهترین بازخورد را داشته باشد میتوانید از تجربه کارشناسان ما در این زمینه بهره مند شوید.

در سیستم های تصفیه فاضلاب صنایع غذایی از چه موادی استفاده میشود؟

گاهی مشتریان از وجود یا عدم وجود مواردی مانند زغال فعال در سیستم تصفیه فاضلاب سوال می پرسند؟ به خاطر داشته باشید که انتخاب مواد موثره در تصفیه فاضلاب تنها بعد از بررسی شرایط کارخانه ممکن است ، به این ترتیب که سیستم تصفیه فاضلاب یک کارخانه مواد غذایی ممکن است برای کارخانه دیگر اصلا پاسخگو نباشد. بنابراین بجای اینکه وجود یا عدم وجود ماده ای خاص در سیستم تصفیه خانه ها را عیاری برای درستی کارکرد این سیستم ها در نظر بگیرید ، بهتر است از سیستم های نصب شده توسط شرکت را در رزومه شرکت مطالعه کرده تا مطمئن شوید که مشتریان ما همگی جزء کارخانجات سرامد کشور در زمینه مواد غذایی هستند. میزان بازخورد مثبت این مشتریان نشان میدهد که کارشناسان ما در تحلیل و راه اندازی سیستم های تصفیه فاضلاب کارخانجات مواد غذایی راه درستی را در پیش گرفته اند.

 

شرکت ما علاوه بر سالها تجربه در این زمینه تحقیقات زیادی را در زمینه تصفیه فاضلاب کرده است . حاصل این تجربیات و تحقیقات، ده ها مشتری رضایت مند از خدمات ماست . شما هم با دیدن رزومه ما به جمع این مشتریان رضایتمند خواهید پیوست.

مقالات مرتبط