5/5 - (13 امتیاز)
الکترولیز نمک طعام

آب آشامیدنی بی خطر یکی از مهمترین نیاز های اساسی انسان ها است . گندزدایی آب آشامیدنی فرآیند تصفیه ی آب است که برای نابود یا غیر فعال کردن بیماری های ناشی از میکرواورگانیسم ها یا بیماری زا ها استفاده می شود .

گندزدایی آب به روش الکترولیز نمک طعام غشایی

گندزدایی آب به روش الکترولیز نمک طعام غشایی

جایگزینی گاز خطرناک کلر با نمک طعام در فرایند گندزدایی آب علاوه بر کاهش خطرات ناشی از کلر، یک روش آسان و کم هزینه برای تهیه آب سالم برای مصارف آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی می باشد. کاربرد اصلی این تکنولوژی، ضدعفونی کردن آب است که با روش مولتی اکسیدانت، یک محصول منحصر به فرد تولید می کند که برای تصفیه میکروبی آب آشامیدنی، آب استخر و به طور کلی آب با مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

در روش های سنتی از گاز کلر، پودر کلر و آب ژاول برای ضدعفونی کردن آب استخرها و مخازن آب آشامیدنی و تصفیه فاضلاب استفاده می شود که همواره با تهدیدهایی روبه رو است و همواره احتمال نشت گاز سمی و خفه کننده کلر در این محیط ها وجود دارد. مواد مصرفی دستگاه الکترولیز، نمک طعام و جریان الکتریسیته است که میزان نمک مصرفی با توجه به حجم آب، به صورت هوشمند تنظیم شده و به داخل رآکتور دستگاه کشیده می شود و پس از گذراندن الکتریسیته و فرآیند الکترولیز، محصول نهایی از دستگاه خارج و در یک مخزن ذخیره می شود و برای گندزدایی آب شبکه، مخزن یا استخر مورد استفاده قرار می گیرد.

با اینکه حجم سرمایه گذاری اولیه برای راه اندازی این سیستم، نسبتا زیاد است ولی در طول زمان بهره برداری، این هزینه ها جبران می شود چراکه این دستگاه برای تصفیه هزار لیتر آب، 8 گرم نمک طعام و 14 وات الکتریسیته مصرف می کند که قیمت آنها بسیار ناچیز است. این سیستم می تواند تصفیه فاضلاب را در ظرفیت های بسیار کم تا بسیار زیاد انجام دهد و قادر به گندزدایی 350 لیتر آب در ثانیه است که سرعت و حجم قابل قبولی می باشد.

مقالات مرتبط