4.6/5 - (10 امتیاز)

تصفیه فاضلاب قالیشویی

ورود پساب خروجی از قالیشویی ها به محیط زیست که حاوی مقادیر زیادی از شوینده ها، ذرات جامد ( خاک ، کرک و … ) و رنگ می باشد سبب ایجاد صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست می شود.

علاوه بر مشکلات زیست محیطی این نوع پساب؛ با توجه به این که در کشور با بحران جدی کم آبی مواجه هستیم لازم است که با تصفیه فاضلاب کارگاههای قالیشویی زمینه را برای استفاده مجدد از آب تصفیه شده فراهم نماییم.

شرکت آب نیک پویان با بهره گیری از متخصصان مجرب در صنعت تصفیه آب و تصفیه فاضلاب و تکنولوژی های نوین؛طراح و مجری سیستم تصفیه پساب حاصل از شست و شو در قالیشویی به صورت كاملا موثرو با هزينه بسيارکم همراه با بازگشت آب تصفیه شده به فرآیند شست و شو می باشد.

استفاده مجدد از آب تصفیه شده ضمن صرفه‌جويی در مصرف آب ، از آلودگي محيط‌ زيست و منابع آب سطحی و زير‌زمينی نيز جلوگيری می نمايد.

روش انعقاد و لخته سازی الکتریکی بر اساس اعمال جریان الکتریکی به فاضلاب برای تصفیه و انعقاد بدون افزودن مواد منعقد کننده صورت می گیرد .

روش ECF قادر به حذف ذرات معلق با کمترین لجن را دارا می باشد . ECF شامل قطعات فلزی که الکترود نامیده می شود و به صورت منظم و مشخصی درون فاضلاب قرار میگیرند ، با استفاده از اصل الکتروشیمی ، الکترود کاتد اکسید شده (الکترون از دست می دهد) و فاضلاب الکترون را دریافت می کند.

زمانی که الکترود کاتد با فاضلاب در تماس است فلز ، داخل دستگاه آزاد می شود که شرایط برای اتعقاد و لخته سازی فراهم میگردد .

ویژگی های روش انعقاد الکتریکی در تصفیه فاضلاب قالیشویی

– حذف روغن وگریس و مواد نفتی

– کف و دترجنت ها

– حذف فلزات سنگین

– حذف رنگ

– کاهش TSS و کدورت

– حذف آرسنیک و کروم و فسفات ها

مزایای این سیستم به کارگیری و راهبری سیستم انعقاد الکتریکی نسبت به انعقاد شیمیایی بسیار راحت تر و مقرون به صرفه تر می باشد.

در سیستم انعقاد شیمیایی به علت تزریق مواد شیمیایی به صورت دائم نیاز به خرید مواد شیمیایی منعقد کننده، مواد تنظیم pH و بهره بردار فعال دارد که این معایب در سیستم انعقاد الکتریکی برطرف شده است .

به طور کلی مزایای تصفیه فاضلاب به روش انعقاد الکتریکی شامل موارد زیر می باشد:

  1. عدم نیاز به مصرف مواد شیمیایی منعقد کننده – تنظیم ( pH )
  2. استفاده مجدد از آب
  3. راندمان بالاتر نسبت به انعقاد و سایر روش ها
  4. زمان ماند کم
  5. کاهش حجم راکتور
  6. تمام اتوماتیک
  7. کاربری ساده
  8. عدم استفاده از ابزاردقیق کنترلی
  9. سادگی سیستم و اپراتوری راحت
  10. مصرف برق کمتر
  11. عدم تولید لجن شیمیایی که نیاز به دفع بهداشتی دارد.
  12. سرعت در نصب و راه اندازی
شرکت مهندسی آب نیک پویان این امکان را فراهم کرده است که ضمن دستیابی به استاندارد محیط زیست، قیمت های رقابتی مناسب را در اختیار مشتریان خود در پروژه های مختلف تصفیه آب و تصفیه فاضلاب قراردهد.
مقالات مرتبط