5/5 - (17 امتیاز)

تصفیه فاضلاب کارخانه رب گوجه فرنگی

تصفیه فاضلاب کارخانه رب گوجه فرنگی

در تصفیه فاضلاب کارخانه رب گوجه اصول کلیه تصفیه فاضلاب کارخانه های مواد غذایی رعایت میشود. تصفیه فاضلاب کارخانه رب گوجه بدلیل احتمال انتقال بیماری ها به محصولات کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار است. تصفیه فاضلاب کارخانه رب گوجه بر اساس حذف مواد فیزیکی درشت ، ریز، ذرات معلق از آب ، حذف روغن از آب ، رساندن PH آب به PH استاندارد برای استفاده در زمین های کشاورزی ، حذف کدورت آب و رساندن شفافیت آب فاضلاب که استاندارد مناسب انجام میشود.

اصول تصفیه فاضلاب کارخانه رب گوجه

برای تصفیه فاضلاب کارخانه رب گوجه باید از عوامل موجود در آب اطلاع داشت و بر اساس این عوامل فاضلاب را طراحی کرد.

موادی که در تمام فاضلاب های کارخانه های رب گوجه با آن مواجه میشویم عبارتند از COD ، TSS ، TDS ، DO از این مواد مهمتر نیترات و یا نتیریت است . همانطور که میدانید  آمونیاک در آب فاضلاب ممکن  است بصورت باردار ایجاد شود که مضرات آن از آمونیاک غیر باردار بسیار بیشتر است. وجود نیترات و نتریت در آب فاضلاب کار خانه رب گوجه موجب بالا رفتن PH آب و قلیایی شدن آن میشود.

یکی از مهمترین اصول تصفیه فاضلاب کارخانه رب گوجه حذف عواملی مانند NH3 می باشد.

تصفیه فاضلاب کارخانه رب گوجه

مراحل تصفیه فاضلاب کارخانه رب گوجه فرنگی

اصولا برای طراحی فاضلاب کارخانه ها ابتدا باید حجم فاضلاب تولیدی و میزان میانگین مواد خروجی در فاضلاب را محاسبه کرد. بنابراین باید گفت تعیین دقیق تعداد مراحل تصفیه فاضلاب کارخانه رب گوجه فرنگی مستلزم بازدید از کارخانه است . برای این منظور می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل کرده و از روندکار آگاه شوید.

مراحل روتین در تصفیه فاضلاب کارخانه رب گوجه عبارتند از :

  • فاز جامد
  • فاز مایع
  • فاز گاز

در این سه فاز ما ابتدا مواد جامد و ذرات معلق را از فاضلاب کارخانه رب گوجه جدا کرده و سپس روغن را در دو مرحله از آب حذف و در انتها با فیلتر های مناسب PH آب را به 7 رسانده و سپس شفافیت آب را افزایش می دهیم.

مقالات مرتبط