5/5 - (15 امتیاز)

تصفیه فاضلاب کارخانه سیمان

یکی دیگر از اهداف شرکت فنی مهندسی آبنیک پویان البرز برای کمک به محیط زیست و نجات کره زمین از امکاناتی بشر برای آسایش و آرامش زندگی خود توسط صنایع مختلف به وجود آورده است و موجب از بین رفتن محیط زیست میشود تصفیه فاضلاب است که اکنون برای کمک به تصفیه فاضلاب کارخانه سیمان آماده ارائه خدمات با تکنولوژی های نوین در خدمات شما هستیم. همانگونه در مقالات مربوط تصفیه فاضلاب صنعتی توضیح داده شد میدانیم کمیت و کیفیت فاضلاب یا پساب صنعتی در کارخانجات و صنایع مختلف بسته به نوع و ماهیت تولیدی باهم فرق دارند و به همین دلیل نسبت روش تصفیه آنها نیز متفاوت می باشد.

در تصفیه فاضلاب و پساب صنعتی از روشهای حذف فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی به منظور دریافت تاییدیه محیط زیست استفاده می گردد.

مهمترین مساله در تصفیه فاضلاب و پساب صنعتی شناخت ماهیت آن و کیفیت عناصر و عواملی همچون، ترکیبات سمی، عوامل سخت تجزیه پذیر،COD , BOD , TSS  و رنگ می باشد. باتوجه به هر یک از این عوامل نامبرده شده می توان روشهای مناسب تصفیه را برای فاضلاب و پساب صنعتی طراحی نمود.

همچنین هدف از نوشتن این مقاله بررسی وضعیت و کارایی سیستم فاضلاب بهداشتی کارخانه سیمان می باشد و همینطور ارائه راهکارها وپیشنهادات برای بهبود تصفیه خانه کارخانه سیمان است.

پکیج تصفیه فاضلاب طراحی شده جهت کارخانه سیمان جهت تصفیه فاضلاب بهداشتی سایت اداری و پرسنل داخل کارخانه بوده که بدین منظور از مخزن متعادل ساز و چربیگیر نیز استفاده شده است.

تصفیه فاضلاب کارخانه سیمان
تصفیه فاضلاب کارخانه سیمان

کاربردهای تصفیه فاضلاب یا پساب صنعتی

همانطور که میدانید کاربردهای تصفیه فاضلاب و پساب صنعتی بسیارگسترده می باشد و در تمامی صنایع کاربرد دارد که ما در این جا تعداد محدودی از کاربرد هایشان را برای شما نام می بریم:

تصفیه فاضلاب صنایع چرم سازی و حذف سولفید، ذرات جامد، ترکیبات کرم.

تصفیه فاضلاب کارخانه کاغذسازی و کارتن سازی و همچنین بازگرداندن آب مصرفی به ابتدای خط تولید با حذف ترکیبات آلی موجود در فاضلاب.

تصفیه پساب کارخانجات مواد شوینده و شیمیایی که شامل ترکیبات سخت تجزیه پذیر و مواد سمی می باشند.

تصفیه آب و فاضلاب کارواش و قالیشویی ها و بازگردانی مجدد آب که حاوی کف و دترجنت می باشند

تصفیه فاضلاب کارخانجات لبنی که در اثر فرایند CIP و شستشوی مخازن و لوله های تولید لبنیات مانند شیر، ماست، کره و پنیر به وجود می آید و حاوی مواد چرب می باشند.

تصفیه فاضلاب کارخانجات نشاسته، گلوکز و گلوتن که شامل مقدار فراوانی کربوهیدرات می باشد  و در اثر فرایندهای مختلف تخمیر بوجود می آیند.

تصفیه فاضلاب صنایع رنگرزی و نساجی دارای مواد آلی، رنگ و ذرات جامد معلق و ترکیبات سخت تجزیه پذیر.

تصفیه پساب صنایع غذایی مانند سوسیس و کالباس،همبرگر های کارخانه ایی که حاوی پروتئین و چربی بالایی می باشد.

شرکت فنی مهندسی آبنیک پویان البرز با تلفیق تجربه و بکارگیری دانش روز و تکنولوژی های نوین و نیز طراحی دقیق فرآیند تصفیه و استفاده از تجهیزات اتوماسیون مدرن، قادر به طراحی و ساخت سیستم تصفیه مناسب برای تصفیه فاضلاب کارخانجات سیمان می باشد.خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط