5/5 - (13 امتیاز)

تصفیه فاضلاب کارخانه کاغذ سازی

تصفیه فاضلاب کارخانه کاغذ سازی براساس ساختار پیچیده فاضلاب صورت می گیرد. در فاضلاب کارخانه کاغذ سازی مواد زیر باید تصفیه گردند:

دسته اول مواد آلی : این دسته از مواد که معمولا بصورت ذرات ریز می باشند ناشی از برش های کاغذ و یا سایر مواد آلی ایجاد میشوند.

دسته دوم رنگ و جامدات غیر طبیعی: رنگ های مصنوعی و مواد صنعتی که برای تولید کاغذ به کار می رود را باید از فاضلاب تصفیه کرد این مواد بشدت خطرناک بوده و باعث آسیب های جبران ناپذیری به طبیعت می شوند.

تصفیه فاضلاب کارخانه کاغذ سازی

نحوه عملکرد فاضلاب کارخانه کاغذ سازی

  • حذف فیزیکی :كلاريفاير در تصفیه فاضلاب کارخانه کاغذ سازی برای حذف مواد فیزیکی کفایت می کند. استخرهای ته نشینی می توانند براحتی ذرات موجود در فاضلاب کارخانه کاغذ سازی را از آب حذف کنند. مواد فیزیکی در فاضلاب کارخانه کاغذ سازی عمدتا ترکیبات آلی ناشی از تبدیل چوب به کاغذ و یا برش های کاغذ است.

مواد روغنی و رنگ ها در تصفیه فاضلاب کارخانه کاغذ سازی در مراحل بعد تصوفیه از فاضلاب حذف می شود.

  • حذف مواد پلیمری: پیچیده ترین قسمت تصفیه فاضلاب کارخانه کاغذ سازی حذف موادی مانند رنگ های آروماتیک ، مواد دارای رادیکال های آزاد و باردار و غیره است. حذف این مواد معمولا با تجزیه بیولوژیکی ممکن نیست.

حذف این مواد تنها با نگهداشت فاضلاب به مدت طولانی تر امکان پذیر است در این حالت اکسیژن فاضلاب نیز تخلیه میشود.

تصفیه برخی مواد آلی در فاضلاب کارخانه کاغذ سازی مانند اجزاء چوب ، اسید های رزینی، چربی ها ، ترکیبات فنولی می تواند در حلال آلی مانند اتانول نیز امکان پذیر است.

برای تهیه تصفیه کارخانه کاغذ سازی باید فاضلاب سه قسمت را بررسی کرد.

  • فاضلاب واحد توليد خمیر کاغذ
  • فاضلاب واحد رنگ بری خمیر کاغذ

معمولا در تمام کارخانه های کاغذ سازی یکی از انتضارات از دستگاه تصفیه فاضلاب حذف ليگنين از فاضلاب است . بنابراین ما در سیستم تصفیه فاضلاب کارخانه های کاغذ برای حذف این ماده دو فاز را اختصاص داده ایم تا صاحبان کارخانه از حذف کامل این ماده خطرناک برای محیط زیست مطمئن باشند.

[aparat id=”BoSMU”]

 

مقالات مرتبط