5/5 - (21 امتیاز)
پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی:

کارخانجات صنعتی امروزه از جمله کارخانجات نساجی،چرم سازی،صنایع غذایی،کارخانه مواد شوینده،داروسازی،کاغذ سازی و …… به دلیل مطرح شدن بحث هایی اقتصادی از جمله افزایش قیمت حامل های انرژی و آب می باشیم به فکر تصفیه فاضلاب صنعتی پساب های کارخانجات خود شده اند. پكيج‌های تصفيه فاضلاب صنعتی سيستم‌هايی هستند كه به طور اختصاصی برای تصفيه فاضلاب صنعتی طراحي و ساخته شده‌اند. از آنجا كه اين سيستم‌ها داراي تمامی واحدها و تجهيزات مورد نياز جهت تصفيه هستند، به آنها پكيج تصفيه گفته مي‌شود.

آلاینده های مهم مرتبط در تصفیه فاضلاب صنعتی عبارتند از :

  1. فلزات سنگین : که معمولا از فاضلاب های صنعتی و تجاری نشات می گیرند و اگر که بخواهنتد مجددا این آب را استفاده کنند، می بایست حذف شوند.
  2. جامدات معلق : منجر به ازدیاد حجم لجن و شرایط بی هوازی می شوند در زمانیکه فاضلاب تصفیه نشده به محیط زیست آب تخلیه شود.
  3. مواد معدنی نامحلول : مانند کلسیم و سدیم و سولفات که به مخزن آب ذخیره اصلی اضافه می شوند.
  4. مواد مغذی(فسفر، نیتروژن و کربن): زمانیکه فاضلاب تصفیه نشده به محیط زیست آبی تخلیه شود، این مواد مغذی می توانند منجر به  رشد آبزیان نامطلوب شوند و هنگامی هم که به مقدار خیلی زیاد و بیش از حد در خاک و زمین تخلیه شوند منجر به آلودگی آبهای زیر زمینی می شوند.
  5. آلاینده های متداول: ترکیبات آلی و معدنی که بر اساس سمیت شان حاد شناخته شده اند و یا مشکوک به سرطان زا بودن هستند که بسیاری از این ترکیبات در فاضلاب یافت می شوند.
  6. مواد آلی مقاوم : این مواد آلی نسبت به روش های متعارف تصفیه مقاوم هستند، از جمله سورفکتنت ها، فنول ها و سموم کشاورزی

ماهیت آلی فاضلاب تولیدی از یک سو و بارآلودگی آن از سوی دیگر، سبب برتری روشهای بیولوژیکی بر دیگر روشها برای انجام عملیات اصلی تصفیه میگردد. البته از روشهای فیزیکی و شیمیایی نیز در جریان تصفیه استفاده میشود لکن استفاده از آنها در مراحل پیش تصفیه و گندزدایی خواهد بود و بخش اصلی تصفیه به کمک روشهای بیولوژیکی به انجام خواهد رسید.

پکیج تصفیه فاضلاب

این پکیج ها اصولا تصفیه خانه های کوچکی میباشند که برای مراکزی همچون کار خانجات صنعتی،مجتمع های مسکونی،هتلها،بیمارستان هاو مراکز درمانی و… براساس کیفیت فاضلاب وشرایط آب وهوایی وملاحظات محل نصب دستگاه طراحی واجرا میگردند.واحدهای اصلی آنها شامل مخزن هوادهی ،مخزن ته نشینی ،مخزن کلر زنی ،مخزن ذخیره لجن ،بلویرهای هوادهی و… میباشد.

پكيج‌ تصفیه فاضلاب صنعتی را بصورت فلزی، پلي اتيلنی و كامپوزيتی طراحی و اجرا مي‌نمایند.

لازم به ذکر است که امروزه در كشور ما بطور گسترده‌ای از پکیج های فلزی به دلیل مزایای آن، براي تصفيه فاضلابهای صنعتی استفاده مي‌گردد.

مهمترين مزاياي پكيج‌های تصفیه فاضلاب فلزي عبارتند از:

  • سهولت ايجاد هرگونه تغيير در دوران بهره‌برداری
  • قيمت پايين و اقتصادی بودن به خصوص در ظرفيت‌های كمتر از 100 مترمكعب در شبانه روز
  • سرعت بالا در ساخت و راه‌اندازی پكيج
  • پرتابل بودن و امكان جابجايی پكيج حتي از پس از نصب و راه‌اندازي
  • سازگاری با شرايط آب و هوايی اغلب مناطق كشور
  • امكان ساخت براساس شرايط و محدوديت‌های هر پروژه

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی ساخته شده توسط شرکت آب نیک پویان البرز با توجه به تجربه کاری بالای این کارشناسان پساب خروجی اين پكيج‌ها با استانداردهای سازمان حفاظت محيط زيست مطابقت داشته و با توجه به طراحی از آن مي‌توان برای مصارف كشاورزی و آبياری فضای سبز يا تخليه به چاه جاذب و يا تخليه به آبهای سطحی استفاده نمود.کارشناسان با تجربه شرکت آب نیک فرآیند تصفیه فاضلاب در این پکیج ها را براساس کیفیت فاضلاب ورودی و همچنین کیفیت مورد نیاز برای پساب خروجی طراحی می نمایند.

جهت دریافت مشاوره رایگان از مشاوران با تجربه شرکت آب نیک پویان البرز با ما در تماس باشید تا شما را با اصول صحیح و کمتر کردن هزینه هایتان همراهی کنیم.

مقالات مرتبط