Rate this post
فاضلاب صنعتی چیست؟

این نوع فاضلاب، مخلوط پیچیده ای است که عمدتا حاوی آب و اجزای آلی و غیرآلی می باشد که این اجزا یا آلاینده ها شامل مواد معلق، محلول و کلوئیدی می باشند.

فاضلاب های صنعتی بسته به نوع صنعت و مواد پردازش شده، ترکیبات بسیار متفاوتی دارند، برخی از این فاضلاب ها می توانند از لحاظ مواد آلی بسیار قوی، به سادگی قابل قابل تجزیه ی بیولوژیکی بوده یا بطور بالقوه سمی می باشند.

این امر بدان معناست که مقادیر TSS، BOD5، COD ممکن است 10 تا هزاران میلی گرم در لیتر هم باشند.

به دلیل غلظت های بسیار زیاد مواد آلی، فاضلاب های صنعتی ممکن است شدیدا دچار کمبود مواد مغذی باشند، همچنین ممکن است حاوی غلظت های بالا ی مواد فلزی محلول باشند.

گاهی مواقع، فاضلاب های صنعتی به یک شبکه جمع آوری فاضلاب که فاضلاب ساختمان های مسکونی و تجاری را تحت پوشش دارند، تخلیه می گردد.

در هر صورت هرکجا امکان تخلیه به یک شبکه ی جمع آوری فاضلاب وجود داشته باشد، غالبا چند درجه تصفیه ی مقدماتی لازم است روی فاضلاب موجود در کارخانه قبل از تخلیه به شبکه جمع آوری فاضلاب، انجام شود، همچنین مجوزهای لازم باید کسب شود.

تصفیه های مقدماتی ممکن است شامل تنظیم pH در محدوده ی 6 الی 9 و کاهش BOD5 به 400 میلی گرم در لیتر باشد. این امر به منظور حفظ عملکرد تصفیه خانه ی گیرنده در مقابل یک ماده غذایی آلی می باشد.

مقالات مرتبط