5/5 - (9 امتیاز)

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

امروزه باتوجه به قوانین بازدارنده‌ای که جهت محافظت از آلودگی آب در جوامع مختلف وضع گردیده است، تامین آب سالم از ضروریات دنیای امروز محسوب می گردد. یکی از جامع ترین این قوانین مربوط به تصفیه پساب جوامع شهری، روستایی و اماکن صنعتی می‌باشد. تصفیه خانه‌های فاضلاب به طور گسترده جهت تصفیه پساب مناطق شهری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فاضلاب این بخش ها عموماً به یک نقطه انتقال داده می‌شود.

میزان پساب تولیدی می‌تواند از چند لیتر تا چندین میلیون مترمکعب در شبانه روز متغیر باشد. همچنین برای حجم‌های پایین،استفاده از پکیج‌های پلی اتیلن پیش ساخته قابل حمل مورد استفاده می‌باشد. این پکیج ها بسته به شرایط پروژه به روش‌های مختلف طراحی و با مصالح مختلفی می‌تواند مورداجرا قرار گیرد.
از تجربیات موفق این شرکت آب نیک پویان البرز در دهه اخیر ، استفاده از مخازن پلی اتیلن جهت ساخت پکیج‌های پیش ساخته تصفیه پساب می‌باشد. این پکیج ها با راندمان تصفیه بسیار بالا ، فاضلاب را به یک آب مناسب جهت تخلیه به محیط زیست یا استفاده مجدد جهت مصارف کشاورزی تبدیل می‌کنند.

این سیستم برای حجم‌های حدود ۱۰۰ مترمکعب بر شبانه روز به صورت پکیج یکپارچه و ابعاد بزرگتر به صورت مدولار قابل اجرا می‌باشد. عمر بسیار بالای پکیج تصفیه به علت استفاده از مصالح پلی اتیلن، این پکیج را به عنوان یکی از محبوب ترین پکیج‌های تصفیه در دنیا تبدیل کرده است.
ازانواع پکیج های تصفیه می توان به تصفیه خانه های پکیجی اشاره کرد که به عنوان جایگزین مناسب پکیج های تصفیه فلزی ، امروزه به خصوص در سال های اخیر توسط شرکت مهندسی و ساخت طراحی و ساخته شده است تصفیه خانه های پلی اتیلن می باشد.

تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی
تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

پکیج پلی اتیلنی
پکیج های پلی اتیلنی در محل کارگاه تهیه می شوند و بعد از حمل به محل پروژه در زیر زمین مدفون می شوند. برای نقاطی که دارای رطوبت می باشند که تصفیه‌خانه ممکن است تحت شرایط مختلف زنگ زدگی قرار گیرد و عمر مفید آن کمتر می شود پکیج های پلی اتیلن تصفیه فاضلاب بسیار مفید می باشد. عمر مفید پکیج های تصفیه پلی اتیلن بسیار بالا بوده و تا بیش از ۵۰ سال می تواند مورد استفاده واقع گردند. پکیج های پلی اتیلن فاضلاب از واحدهای مختلفی چون متعادل‌کننده، هوادهی، ته نشینی، ضدعفونی و هاضم لجن می تواند تشکیل گردند.

ویژگی های پکیج های پیش ساخته پلی اتیلن

ویژگی های پکیج های پیش ساخته پلی اتیلن شرکت آب نیک پویان البرز عمر بسیار بالای پکیج های پلی اتیلن (بیش از ۵۰ سال)
سهولت بهره‌برداري و نگهداري به سبب نوع طراحي و ساخت و تجهيزات بكاررفته در پكيج
گارانتي يك ساله و 10 سال خدمات پس از فروش
قابلیت طراحی و اجرای پکیج های پلی اتیلن جهت انواع فاضلاب های صنعتی و بهداشتی
سرعت بالا در ساخت، نصب و راه‌اندازي
هزینه پایین و سرعت بالای ساخت پکیج های پلی اتیلن
قابلیت طراحی پکیج های تصفیه فاضلاب از ظرفیت‌های ۵ تا ۵۰۰ متر مکعب بر شبانه روز
بهره‌برداری و نگهداری ارزان و آسان پکیج های پلی اتیلن و عدم نیاز به هزینه های رنگ آمیزی نسبت به پکیج های فلزی فاضلاب؛
کاهش مشکلات ناشی از دید نامطلوب به علت مدفون بودن تصفیه خانه
عدم نیاز به ایستگاه پمپاژ به علت مدفون بودن پکیچ تصفیه فاضلاب
عدم نیاز به فونداسیون جهت استقرار پکیج های پلی اتیلن
مناسب جهت مناطق با شرایط محیطی گرم، مرطوب و خورنده.

مقالات مرتبط